Haber Merkezi
Mersinli genç atletler, Kütahya’da düzenlenen Aycan Önel Türkiye 14 Yaş Altı (U14) Atletizm Şampiyonası’nda büyük bir başarıya imza atarak toplam 35 madalya kazandı.
19-21 Haziran 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilen organizasyonda Mersinli sporcular, hem bireysel hem de takım kategorilerinde elde ettikleri derecelerle dikkat çekti. Şampiyonada Mersinli sporcular, farklı branşlarda kürsüye çıkarak Türkiye genelinde önemli bir başarı grafiği ortaya koydu. Yarışmalar boyunca sergilenen performans, Mersin’in altyapı atletizmindeki gücünü bir kez daha gözler önüne serdi. Organizasyonda 1000 metre koşusunda Furkan Emre Kara ve sırıkla atlamada Rüzgar Ergenç Türkiye şampiyonu olurken, cirit atmada Aysel Köse Türkiye ikincisi olarak gümüş madalya kazandı.
Mersinli sporcular ayrıca 60 metre engel, 600 metre, 2 bin metre yürüyüş gibi branşlarda da önemli dereceler elde etti. Erdoğan Tosun, Besma Dodan, Deniz Mayıs Gülşen ve Buğlem Duru Şen, bronz madalya kazanan isimler arasında yer aldı.
Bayrak yarışlarında da başarılı bir performans sergileyen Mersin ekipleri, hem 5x80 metre hem de 4x200 metre kategorilerinde kürsüye çıkarak madalya sevinci yaşadı.
Müsabakaların diğer branşlarında da Mersinli sporcular ilk sıralarda yer alarak genel klasmanda toplam 35 madalyaya ulaştı.
Elde edilen başarıda sporcuların yanı sıra antrenörler Kadriye Aydın İşmel, İshak Tok, Ali Karakesme, Elif Alp Doğan, Veysel Ulakçı, Nursel Karataş, Mustafa Karaduman, Özkan Çelik, Bilgen Dağlıebe ve Nurettin Dağlıoğlu’nun da önemli katkısı oldu.
Mersin Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, yayımladığı mesajda sporcuları ve antrenörleri tebrik ederek başarılarının devamını diledi.
